Alla inlägg under juli 2015

Av Kia - 28 juli 2015 19:06

innan det är dags att åker gå till jobbet igen efter en veckas ledighet.. Måste väl medge att den lediga veckan har varit bra, i helgen som var så fick jag besök utav min kära mor och min minsta brorson.. Mycket trevligt, de blev en massa lek och bus..

Annars har veckan gått otroligt fort, sitter och funderar på om jag ska ta semester eller inte.. Blir väl en semestervecka i Oktober då det blir en resa till Luleå för att se på Wasp om han jag ska följa med inte har ångrat sig vill säga..


Ikväll hade jag tänkt åka in till Ume för att kika på bio men jag ångrade mig då de inte kändes alldeles för roligt att gå på bio ensam.. Han jag ville gå med svarar inte och den andre som jag hade tänkt fråga han åkte tillbaka till Norge för att jobba så de sket sig..

Får försöka tajma biobesöket bättre nästa gång.. :P


Så det blir en lugn hemmakväll i soffan framför någon bra film och njuta av lugnet! Kan inte klaga på vädret heller då solen lyser och det är grymt härligt ute..


Nä nu blir det att gå ut med hunden en sväng =)


// Over and out


Av Kia - 14 juli 2015 03:15

Sitter på jobbet och räknar timmarna, nu är det bara ca 14 timmar kvar innan jag blir 4 dagars ledig, gör natt 3/4 så de är drygt 4 timmar kvar innan man får gå hem och sova.. Sen gott folk är det bara 10 timmar kvar tills man är ledig :D Känns sjukt underbart med lite ledighet, jag hoppas verligen att min darling kommer i veckan för jag saknar han så fruktansvärt mycket..


Btw Lenny har fått flytta ut till sin nya utebur och han trivs som "fisken i vattnet" han mumsar gräs och latar sig, han verkar vara riktigt nöjd med tillvaron.. Dock är jag lite orolig för min ena katt, han fick ett nytt anfall igår och denna gång var jag inte lika förskräckt som jag var första gången..

Tycker inte om när han får dessa anfall, veterinären vet inte vad det kan vara dom pratar om att katter inte kan få epilepsi när dom är gamla.. Fast jag vet väl inte om jag håller med dom om den saken, jag tror att djuren kan få epilepsi fast dom är gamal precis som vi kan få det..

Får väl se vad som kommer hända nu framöver..


Känns lite skrämmande att vi är i mitten av Juli redan och att hösten börjar komma med stora steg.! Nätterna blir mörkare och kallare, snart börjar väl löven att falla från träden och allt skiftar färg från grönt till gul/orange..

Fast jag ser verkligen fram emot oktober månad, blev bjuden på konsert av darlingen så de ska bli spännande att fara och se ett av hans vad jag tror är favoritband.! Får väl ta med mig öronproppar utifall dom är dårliga ;) fast de tvivlar jag på han har rätt bra smak när de gäller musik så.


Nu ska jag ta och fortsätta jobba..

//

Over and out

Av Kia - 5 juli 2015 21:04

Japp!! Det är som sagt söndag kväll och helgen börjar lida mot sitt slut och jag sitter på jobbet och väntar på att få börja mitt första pass för den kommande veckan.. Men Solen har lyst och det har varit härligt varmt ute denna helg måste jag säga..

Vakade av på fredag morgon och kunde inte riktigt sova, dels för att det var så varmt sen för att jag längtade efter min sötnos som skulle komma. <3 

Min bästa vän hjälpte mig att färga håret i en helt annan färg, vart rätt så nöjd med resultatet =) Det blev en tur till Skeå för lite romantik med lite middag och bio, fast vi skippade de å for hem till mig där vi beställde hem mat och myste i soffan framför en film.

Senare under kvällen så packade vi in grejor och hunden i bilen och for så att hon fick bada lite, sötisen passade på att bada han med =) tyckte det var lite kallt i vattnet men han va då ingen badkruka iaf ;)


I lördags så åkte jag in till Ume för att möta upp min mor, syster och hennes två bustroll för att spendera dagen med en massa shopping och trevligheter.. Det var en mycket trevlig dag med bra sällskap och super god lunch, så man var både mätt och trött då man kom hem igen.. Lördagkvällen spenderade jag i sängen nerbäddad framför en massa serier, kunde inte varit bättre! Eller, jo den kunde ha varit mycket mycket bättre om Jocke inte hade behövt åka hem på lördag morgon.. Jag saknar han så grymt mycket! <3


Nu jobbar man 4 nätter och sen blir man ledig i 3 dagar, så jag vet inte vad man ska hitta på om man ska åka på en road trip eller om man bara ska vara hemma. Man får väl se vad som händer! =D


//

Over and out 

    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards