Alla inlägg under maj 2015

Av Kia - 31 maj 2015 21:46

Då har snart denna helg nått sitt slut, och för min del har den gått i migränens tecken! Är så otroligt less på att den inte vill ge med sig så jag funderar på om jag kanske skulle försöka lägga ut den på blocket för att se om det är någon som kanske nappar på att köpa eller byta den mot något roligare.. 


Idag är det dessutom morsdag så jag passar på att önska alla underbara mammor där ute och i himlen ett stort grattis på deras dag!

Trotsade denna hemsaka huvudvärk för att åka upp och gratta min kära mor på hennes speciella dag med en liten blomma. Det bjöds på fika och en massa surr som avslutades med en super god middag hos min syster och hennes familj, det tackar vi för.!

Nu har man tagit sig hem så nu sitter man i soffan och pillar navelludd och ska strax krypa ner i sängen, det är ju en dag i morgon med. Då hoppas jag att huvudvärken är borta och att solen lyser så att man kan plantera alla örter och blommor som jag har fått utav min kära far :)


Så med detta säger jag godnatt.!!


Av Kia - 28 maj 2015 10:26

Idag trodde jag verkligen att mitt hjärta skulle stanna.. Idag kommer en av mina katter in och börjar kräkas på golvet som slutar med att han faller ihop och börjar krampa (har aldrig hänt tidigare). Får verkligen panik och tårarna rinner, lyfter upp honom så att han inte behöver ligga på sidan med huvudet uppåt så att han inte ska kvävas. Tillslut så blir han alldeles livlös och jag tänkte att nu har jag förlorat honom. Men han kvicknade till och var rätt så tagen utav händelsen.

Ringer till Distriktsveterinären som säger åt mig att komma dit på en gång. Kan säga att vägen dit var o'ndligt lång fast de är ca 1,5 mil.

Väl på plats så hade han piggnat på sig men var fortfarande lite spak, dom undersökte honom och han fick en vitaminspruta. Nu gäller de att hålla koll så att han inte börjar krampa igen. Det gör verligen ont i "mamma"hjärtat när någon av mina djur blir sjuka. 


Jag hoppas verkligen att detta var en engångsföreteelse, att både han och jag för den delen slipper uppleva detta igen. 


Nu blir det att mysa ner sig i soffan en stund innan det är dags att gå ner till tvättstugan.


//K



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards